Image by Ben Kolde

Customer Service Coordinator

Vi är ett tajt gäng i ett snabbväxande SaaS bolag inom HR-tech. Vill du hänga med?
 

 

Vi söker nu en serviceinriktad och teknikintresserad Customer Service Coordinator som vill vara med på vår fartfyllda expansionsresa, fortsätta stärka och utveckla våra kundrelationer, och ge bästa tänkbara service och support till våra användare!

 

 

Vilka är Refapp?

Refapp vill förändra det traditionella sättet att göra referenstagning på. Med vår tjänst för digital referenstagning vill vi bidra till mer träffsäkra rekryteringsbeslut och samtidigt skapa en bättre upplevelse för rekryterare, kandidater och referenser. Sedan bolagets start 2016 har tillväxten varit fantastisk och vi har idag över 400 kunder inom rekrytering- och bemanningsbranschen, medelstora och stora bolag samt offentlig verksamhet i Norden.

 

 

Med 27 anställda i Sverige, Norge, Irland och Finland gasar vi vidare och letar därför efter en till härlig kollega att komplettera vårt team med. En innovativ, agil och orädd arbetsplats där vi alla äger och driver våra roller mot samma mål, och har kul ihop!

 

 

Om rollen som Customer Service Coordinator

Som Customer Service Coordinator är du vårt ansikte utåt när kunder hör av sig med frågor via våra supportkanaler. Du guidar våra kunder i Refapp och får ofta agera detektiv när du behöver felsöka i systemet. Du ansvarar även för vårt Hjälpcenter där du kommer producera supportartiklar med text och videos för att ge våra användare bästa förutsättningar att själva hitta svar på sina frågor.

 

 

Citat från vår nuvarande Customer Service Coordinator:

"Det är en otroligt rolig och givande roll att få hjälpa våra användare att både lösa problem och guida dem i att nyttja Refapp på bästa sätt. Arbetet gör också att du lär känna systemet utan och innan vilket i kombination med kundkontakten skapar en bra grund för att även bidra till produktutvecklingen av Refapp tillsammans med övriga teamet.

- Hedvig Bergström, Customer Service Coordinator och Content Marketing Manager på Refapp

 

 

Vad kan vi erbjuda dig?

  • Jobba med Sveriges ledande plattform för referenstagning

  • En fast lön & goda förmåner

  • En utmanande arbetsplats med goda utvecklingsmöjligheter

  • Ett fantastiskt team som alltid stöttar och hjälper varandra

  • Kontor på Kompassen mitt i centrala Göteborg samt flexibilitet med hemmakontor

 

 

Vi söker dig som:

  • Är serviceorienterad, kommunikativ och tillmötesgående.

  • Gillar teknik och digitala lösningar, och är nyfiken på produktutveckling.

  • Mycket goda kunskaper i engelska och svenska, tal och skrift. Om du också har kunskaper i norska, i tal och skrift, så är det en fördel.

 

 

Vi ser gärna att du har erfarenhet från tidigare arbete med någon typ av supportfunktion, gärna inom teknik och digitala lösningar.

 

 

Vi tror att självbestämmande, goda relationer och samarbete är det viktigaste för framgång. Alla medarbetare spelar en lika viktig roll, ges möjlighet att utvecklas och vara sig själva. Och vi ser fram emot att lära känna dig!

 

 

Ort: Göteborg

Omfattning: Heltid

Start: Omgående eller enligt överenskommelse

Läs mer och ansök här!

Vid frågor kontakta Philip Sjögren på philip@refapp.se, 0709-207011 / eller David Näsström på david@refapp.se, 0733-573627.