.png?width=1920&height=1080&name=Copy%20of%20www.refapp.com%20(1).png)
Ekonomiassistent med fokus på kundreskontra till Refapp
Scrolla nerVi är ett tajt gäng i ett snabbväxande SaaS-bolag inom HR-tech. Vill du hänga med?
Vi söker nu en noggrann och strukturerad ekonomiassistent med fokus på kundreskontra som vill vara med på vår fartfyllda expansionsresa! Tjänsten är en tillsvidaretjänst på deltid (med möjlighet till heltid över tid) med start omgående.
Vilka är Refapp?
Refapp vill förändra det traditionella sättet att göra referenstagning på. Med vår tjänst för digital referenstagning vill vi bidra till mer träffsäkra rekryteringsbeslut och samtidigt skapa en bättre upplevelse för rekryterare, kandidater och referenser. Sedan bolagets start 2016 har tillväxten varit fantastisk och vi har idag över 1500 kunder inom rekryterings- och bemanningsbranschen, medelstora och stora bolag samt offentlig verksamhet i Norden och Nordamerika.
Med 32 anställda i Sverige, Norge, Finland och USA gasar vi vidare och letar därför efter ytterligare en härlig kollega att komplettera vårt team med. En innovativ, agil och orädd arbetsplats där vi alla äger och driver våra roller mot samma mål, och har kul ihop!
Om rollen
Som ekonomiassistent hos Refapp kommer du att spela en central roll i vårt lilla ekonomiteam. Du rapporterar till CFO och arbetar nära kollegorna i ekonomi- och kundteamet. Ditt fokusområde är kundreskontra, men rollen innehåller även bredare ekonomiadministration.
Dina arbetsuppgifter
- Hantera kundreskontra
- Lägga upp kunder och kontrakt i system
- Skicka fakturor och följa upp betalningar
- Göra avstämningar på balanskonton
- Stötta kunder med frågor kring fakturor, betalningsinformation, adressändringar och liknande
- Bidra till ekonomisk uppföljning och intäktsrapportering samt koordinera kunddatabasen
- Stötta ekonomiavdelningen och andra delar av bolaget i löpande administration
Vi är ett litet och dynamiskt team där man förväntas bidra inom olika områden, inte bara de som står i rollbeskrivningen.
Vem vi söker
Vi tror att du har erfarenhet från en ekonomiavdelning, exempelvis som ekonomiassistent, kundreskontraspecialist eller redovisningsekonom. Har du arbetat med bokföring och bokslut är det ett extra plus.
Kvalifikationer
- Relevant eftergymnasial utbildning eller motsvarande erfarenhet
- God vana av att arbeta i olika IT-system – meriterande om du har erfarenhet av subscription management system som Younium. Även ett plus med erfarenhet från Fortnox, Xero eller Visma/Tripletex
- Goda kunskaper i Microsoft Excel/Google Sheets (krav), men extra meriterande att ha avancerade kunskaper att jobba med pivottabeller, lookup-funktioner och databashantering
- Flytande svenska och engelska i tal och skrift
Personliga egenskaper
- Noggrann, strukturerad och gillar ordning och reda
- Ansvarstagande och initiativrik – hugger gärna tag där det behövs
- Trivs i en dynamisk miljö där mycket händer
- Teamspelare med god samarbetsförmåga
Vad kan vi erbjuda dig?
- Jobba med Sveriges ledande plattform för referenstagning
- En fast lön & goda förmåner
- En utmanande arbetsplats med goda utvecklingsmöjligheter
- Ett fantastiskt team som alltid stöttar och hjälper varandra
- Kontor i Nordstan mitt i centrala Göteborg
- Flexibel arbetsplats, men eftersom vi gillar varandra och förstår värdet att att träffa sina kollegor fysiskt, önskar vi att du är på kontoret iaf 3 dagar i veckan
Rekryteringsprocess
- Skicka in CV och personligt brev via LinkedIn
- Screening av ansökningar
- Intervjuer (2 steg)
- Kompetenstest
- Referenser och bakgrundskontroll
Vi tror att självbestämmande, goda relationer och samarbete är det viktigaste för framgång. Alla medarbetare spelar en lika viktig roll, ges möjlighet att utvecklas och vara sig själva. Och vi ser fram emot att lära känna dig!
Som person är du nyfiken, positiv, driven och engagerad. Du är en problemlösare med utmärkt kommunikationsförmåga. Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper. Flytande tal och skrift i engelska är ett krav och du behöver kunna konversera på svenska.
Ort: Göteborg
Omfattning: Deltid (60%) med möjlighet till 100% över tid
Start: Omgående
Vid frågor kontakta CFO Nora Hyseni nora.hyseni@refapp.se