Copy of www.refapp.com (1)

Vi söker en serviceinriktad och teknikintresserad Customer Service Coordinator

Scrolla ner

Vi är ett tajt gäng i ett snabbväxande SaaS-bolag inom HR-tech. Vill du hänga med?

Vi söker nu en serviceinriktad och teknikintresserad person som vill vara med på vår fartfyllda expansionsresa, fortsätta stärka och utveckla våra kundrelationer och ge bästa tänkbara service och support till våra användare! Tjänsten är ett vikariat med start september 2025- augusti 2026 pga föräldraledighet med goda möjligheter till förlängning. 

Om oss på Refapp

Refapp förändrar det traditionella sättet att göra referenstagning på. Med vår tjänst för digital referenstagning vill vi bidra till mer träffsäkra rekryteringsbeslut och samtidigt skapa en bättre upplevelse för rekryterare, kandidater och referenser. Sedan bolagets start 2016 har tillväxten varit fantastisk och vi har idag över 1500 kunder inom rekryterings- och bemanningsbranschen, medelstora och stora bolag samt offentlig verksamhet. 

Med 32 anställda i Sverige, Norge, Finland och USA gasar vi vidare och letar därför efter en till härlig kollega att komplettera vårt team med. En innovativ, agil och orädd arbetsplats där vi alla äger och driver våra roller mot samma mål, och har kul ihop!

Om rollen

Ditt primära arbete kommer att vara inom Customer Service där du ingår i vårt Customer Success team. Du är vårt ansikte utåt när kunder hör av sig med frågor via våra supportkanaler. Du guidar våra kunder i Refapp och får ofta agera detektiv när du behöver felsöka i systemet. Du ansvarar även för vårt Hjälpcenter och chatbot där du kommer producera supportartiklar med text och videos för att ge våra användare bästa förutsättningar att själva hitta svar på sina frågor. 

Administrativa arbetsuppgifter inom organisationen tillkommer. 

Citat från vår nuvarande Customer Service Coordinator:

“I rollen kommer man i daglig kontakt med våra härliga användare och får möjligheten att hjälpa dem både lösa problem och guida dem i att nyttja Refapp på bästa sätt. Då användarna arbetar på olika sätt och vi har kunder i många olika segment, så blir arbetet i systemet väldigt varierande. Det gör också att du i rollen blir expert på systemet och kan vara delaktig i produktutvecklingen av Refapp tillsammans med övriga teamet.”

- Jennie Engberg, Customer Service Coordinator på Refapp

Vad vi kan erbjuda dig:

  • Jobba med Sveriges ledande plattform för referenstagning
  • En fast lön & goda förmåner
  • En utmanande arbetsplats med goda utvecklingsmöjligheter
  • Ett fantastiskt team som alltid stöttar och hjälper varandra
  • Kontor i Nordstan mitt i centrala Göteborg
  • Flexibel arbetsplats, men eftersom vi gillar varandra och förstår värdet att att träffa sina kollegor fysiskt, önskar vi att du är på kontoret iaf 3 dagar i veckan

Vi söker dig som:

  • Är serviceorienterad, kommunikativ och tillmötesgående.
  • Gillar teknik och digitala lösningar, och är nyfiken på produktutveckling.
  • Mycket goda kunskaper i engelska och svenska, tal och skrift. Om du också har kunskaper i norska, i tal och skrift, så är det en fördel.
  • Ett plus om du har arbetat med customer service tidigare, dock inget krav

Vi tror att självbestämmande, goda relationer och samarbete är det viktigaste för framgång. Alla medarbetare spelar en lika viktig roll, ges möjlighet att utvecklas och vara sig själva. Och vi ser fram emot att lära känna dig!

Ort: Göteborg

Omfattning: Heltid

Start: September 2025

Vid frågor kontakta Cecilia Kanbratt cecilia.kanbratt@refapp.se 0768-992333

Låter det som något för dig? 

Refapp i bilder

  • IMG_7678
  • IMG_1526
  • IMG_5619
  • IMG_4869
  • IMG_1769
  • IMG_1934
  • IMG_6485
  • IMG_5827
  • IMG_3507
  • IMG_7217
  • IMG_7526
  • IMG_7482
  • IMG_0289
  • IMG_4183
  • Referencing Screening Provider 1 (2)
  • IMG_7585
  • IMG_0625
  • IMG_8675
  • IMG_6782
  • IMG_8661
  • IMG_6731